Araba kayması neden olur?
Arabanın kayması bazen lastiklerin yapısından, bazen yol koşullarından, bazen de gaz ve fren ayarlarımızı sabit tutamamamızdan kaynaklanır. Araç kaydığında kontrolü tamamen kaybederiz. Yoğun trafikli yerlerde veya otoyol gibi geniş şeritli yollarda ciddi kazalar meydana gelebilir.
Araba kayarsa ne yapmalıyım?
Araç kaymaya başladığında yapmanız gereken ilk şey direksiyonu aracın kaydığı yöne doğru çevirmektir. Araç normal seyrine döndüğünde direksiyonu seyir yönüne doğru çevirin ve gaz pedalına yavaşça basmaya başlayın.
Araba neden kafadan kayar?
Aktif faktörler; Çok fazla gaz vermek ve viraja çok hızlı girmek anlamına gelir. Pasif durumlar ise arızalı ve hatalı süspansiyon sistemi, araç şasesinde dengesizlik, aşınmış lastikler, yüksek ve düşük lastik basıncı, aracın aşırı ve dengesiz yüklenmesidir.
Virajda kayan arabaya ne yapılır?
Arkadan itişli bir aracınız varsa ve virajda aşırı savrulma meydana gelirse, yapmanız gereken ilk şey ayağınızı gazdan hafifçe kaldırarak hızınızı azaltmak ve aynı zamanda direksiyonu hafifçe ters yöne çevirmektir. Böylece dönüş süresini artırarak aracın normal tutuşa ulaşması için yeterli zamanı kazanabilirsiniz.
Araç yolda neden kayar?
Araçların aşırı savrulmasına neden olan birkaç faktör vardır. Bu faktörler arasında kötü araç mekaniği, aşırı lastik aşınması, yanlış lastik basıncı ve arızalı motor aktarma organları bulunur.
Arabanın kaymasına ne denir?
Aşırı direksiyon çevirme, motorlu taşıtlarda özellikle viraj gibi dönüş noktalarında ortaya çıkan bir davranıştır.
Kayan araba nasıl kontrol edilir?
Ön tekerlek dönerse, yavaşça fren yaparak aracı tekrar kontrol altına alabilirsiniz. Arka tekerlek kayarsa, yavaşça hızlanmalısınız.
Araba kaymasın diye ne yapılır?
Araç kaymaya başlarsa, direksiyonu kaydığı yöne çevirin. Aracın şeridine girdikten sonra, direksiyonu gitmek istediğiniz yöne çevirin. Direksiyonu önce gitmek istediğiniz yöne çevirmek, halihazırda kayan tekerlekleri kilitleyecektir.
Araba neden sağa kayar?
Yanlış tekerlek hizalaması Tekerlek hizalaması bu konuda en belirgin belirleyicilerden biridir. Yanlış ayarlanırsa, araç sürüş sırasında bir tarafa çeker. Tekerleğin merkez konumunda olması ve lastiklerin yol ile temas etmesi için kullanım kılavuzuna göre doğru açıda olması gerekir.
Önden çeker araba kayar mı?
Örneğin, önden çekişli bir araç, sürücüye virajlarda daha kolay kontrol sağlar. Ancak, sportif sürüş ve yüksek hızlarda, kayma veya hatta kayma riski olabilir. Bu nedenle, sürücü önden çekişli bir araç kullanırken ani hızlanmalardan kaçınmalıdır.
Araç bir tarafa çekme yapıyorsa sebebi nedir?
Aracım sadece bir yöne çekiyor. Bir arabanın sürüş sırasında sürekli olarak bir tarafa çekmesinin yaygın nedenleri arasında düzensiz lastik basıncı ve yanlış tekerlek hizalaması bulunur. Belirli bir yöne, sola veya sağa çeken bir arabayı düzeltmek, lastiğe daha fazla hava basmak kadar basit olabilir.
Araba yolda giderken neden gezer?
İşte olası nedenlerden bazıları: Direksiyon sorunu: Direksiyon gevşek veya arızalıysa, aracın yolda sallanmasına neden olabilir. Süspansiyon sorunları: Arızalı veya aşınmış süspansiyon bileşenleri, aracın kontrolünü kaybetmesine ve yolda kaymasına neden olarak sürüş güvenliğini etkileyebilir.
Aracı kayma esnasında kurtarmak için ne yapmalı?
Kayarak kaymayı önlemek için direksiyonu kayma yönüne çevirin ve tekerleklerin kaymasına neden olmak için asla frene basmayın. Dönmeyen ön tekerleklerin yönlendirilemeyeceğini unutmayın.
Viraj dönerken frene basılır mı?
Özellikle bilmediğiniz yollarda virajı güvenli bir şekilde almak için, virajdan önce direksiyon ve tekerlekler düz olmalı, fren uygulanmalı, hız düşürülmeli ve gerekirse vites küçültülmelidir. Viraj alırken asla frene basmayın.
Viraj nasıl dönülür?
Doğru viraj alırken sürüş çizgisi “önce dış – sonra iç – tekrar dış” olmalıdır. Resimden de görülebileceği gibi viraja dışarıdan yaklaşmak önemlidir, yani
Araba kaymaması için ne yapılır?
Arabanın buzda kaymasını önlemek için direksiyon, gaz, fren ve debriyaj bırakma gibi tüm hareketler çok düzgün olmalıdır. Islak ve karlı yollarda, dört tekerleğe de kış lastiği takılmalıdır. Karlı yollarda, koşullar çok sert olmadığı sürece kış lastiği yeterlidir.
Şanzıman kayması ne demek?
Vites Değiştirme Aracınızın bilgisayarı vites değiştirmeyi kontrol eden şanzımana sinyaller gönderir. Bu sinyaller doğru şekilde iletilmezse, şanzımanın beklendiği gibi çalışmamasına neden olabilir. Vites değiştirme, güvenlik açısından ciddi bir sorundur.
Araba neden sağa kayar?
Yanlış tekerlek hizalaması Tekerlek hizalaması bu konuda en belirgin belirleyicilerden biridir. Yanlış ayarlanırsa, araç sürüş sırasında bir tarafa çeker. Tekerleğin merkez konumunda olması ve lastiklerin yol ile temas etmesi için kullanım kılavuzuna göre doğru açıda olması gerekir.
Araçta şase kayması nasıl anlaşılır?
Frenleme dengesizliği: Araç frenleme sırasında sola veya sağa çekiyorsa, bu şasinin eğildiğini gösterebilir. Kapılar ve kaputların kapanmamasıyla ilgili sorun: Kapılar ve kaputlar tamamen kapanmıyorsa veya açık kalıyorsa, bu şasinin eğildiğini gösterebilir.
Kaynak: dragonmakina.com.tr