Okullarda kaynaştırma uygulamaları nelerdir?
Kapsayıcı eğitim; Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, engelli olmayan akranlarıyla birlikte kamusal ve özel eğitim ve öğretim almalarını sağlayan; Okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve resmi olmayan eğitim ortamlarında destekleyici eğitim hizmetleri sağlayan özel eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma eğitimi türleri nelerdir?
Ülkemizde genel eğitim üç ayrı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma.
Kaynaştırma öğrencilerine uygulanacak olan öğretim yöntemleri nelerdir?
Etkili bir katılım için doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemleri kullanılabilir.
Kaynaştırma programı nedir?
Kapsayıcı eğitim, engelli ve normal çocukların bireyselleştirilmiş eğitim programları aracılığıyla eğitimsel ve toplumsal bütünleşmelerini sağlama sürecidir.
Kaynaştırma destek eğitim hizmetleri nelerdir?
Kaynaştırma eğitimi; özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, destekleyici eğitim hizmetleri sağlanarak, engelli olmayan akranlarıyla birlikte, resmi ve özel okullarda eğitimlerini almaları; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında devamlılık ilkesine dayalı eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma eğitimi nasıl olmalıdır?
· Kapsayıcı eğitim normal insanlar arasında ve doğal ortamlarda gerçekleşmelidir. · Kapsayıcı eğitimde okul, aile ve çevre arasındaki işbirliği esastır. · Kapsayıcı eğitimde duyusal eksikliklerden yararlanmak önemlidir. · Kapsayıcı eğitimde engelli çocuğu engelleri ve özellikleri ne olursa olsun olduğu gibi kabul etmek önemlidir.
Kaynaştırma eğitimi nedir meb?
Günümüzde eğitimde kapsayıcılığın sağlanması amacıyla uygulanan kaynaştırma yoluyla eğitim, engelli bireyin engellilik tanısı konulduktan sonraki gelişimini en üst düzeye çıkarmayı ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamayı amaçlamaktadır.
Özel eğitimde kaynaştırma nedir?
Kapsayıcılık, sınıf öğretmenine ve/veya engelli öğrenciye gerektiğinde destekleyici özel eğitim hizmetlerinin sunulması koşuluyla, engelli öğrencilerin normal eğitim ortamlarında eğitilmesidir.
Kimler kaynaştırma öğrencisi olabilir?
KİM İÇİN? Kapsayıcı eğitim, özel gereksinimli çocukların akranlarıyla birlikte eğitim almalarını sağlar. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar, yeteneklerini doğru şekilde kullanabilmeleri ve normal hayata entegre olabilmeleri için kapsayıcı eğitim alabilirler.
Öğretmen kaynaştırma öğrencisine nasıl davranmalı?
Her aşamada, öğrencileri öğrenmeye dahil etmek ve özgüvenlerini artırmak için motive edici ve cesaretlendirici kelimeler kullanılmalıdır. Öğrenci-öğrenci işbirliği ve ortak çalışma uygulamaları dahil edilmelidir. Amaç, öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerini kabul etmelerini ve desteklemelerini sağlamaktır.
Her kaynaştırma öğrencisine BEP hazırlanır mı?
Bazı derslerde öğrenci, akranlarıyla aynı derslere ve etkinliklere katılır. Bir IEP, kaynaştırmada yarı zamanlı öğrencilere yöneliktir. BEP’in hazırlanması ve uygulanması zorunludur.
Kaynaştırma öğrencisinden kim sorumludur?
CEVAP: Okula entegre olanlar diğer öğrencilere yönelik tekliflerden de yararlanırlar. Bu nedenle, okul yönetiminin ve öğretmenlerin sorumluluğundadır.
Kaynaştırma yoluyla eğitim modelleri nelerdir?
Ülkemizde genel eğitim üç ayrı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma.
Kaynaştırma bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları nedir?
Özel gereksinimli çocukların bireysel gelişiminin ve topluma entegrasyonunun en üst düzeyde sağlanması için kapsayıcı eğitim, yani bu çocukların akranlarıyla aynı eğitim ortamında eğitim görmeleri esastır.
Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi nedir?
Tam zamanlı entegrasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların normal gelişim gösteren akranlarıyla aynı fiziksel ve sosyal ortama sahip olması anlamına gelir. Türkiye’deki en yaygın füzyon modelidir.
Türkiye’de kaynaştırma eğitimine yönelik uygulamalar hangisiyle başlamıştır?
Türkiye’de kaynaştırma uygulaması 1983 tarihli 2916 sayılı “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu” ile başlamış, 1997 tarihli 573 sayılı “Özel Eğitim Kanunu” ve 2000 yılında yürürlüğe giren “Özel Eğitim Kanunu” “Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği” ile yaygınlaşmıştır. Uygulama…
Özel eğitimde kaynaştırma nedir?
Kapsayıcılık, sınıf öğretmenine ve/veya engelli öğrenciye gerektiğinde destekleyici özel eğitim hizmetlerinin sunulması koşuluyla, engelli öğrencilerin normal eğitim ortamlarında eğitilmesidir.
Meb kaynaştırma nedir?
Kaynaştırma/bütünleştirme eğitim uygulamaları, engelli olmayan öğrencilerin toplumsal yaşamın birçok alanında karşılaşabilecekleri özel eğitim gereksinimi olan kişileri tanımalarını, anlamalarını ve bireysel farklılıklarını daha kolay fark etmelerini sağlar.
Öğretmen kaynaştırma öğrencisine nasıl davranmalı?
Her aşamada, öğrencileri öğrenmeye dahil etmek ve özgüvenlerini artırmak için motive edici ve cesaretlendirici kelimeler kullanılmalıdır. Öğrenci-öğrenci işbirliği ve ortak çalışma uygulamaları dahil edilmelidir. Amaç, öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerini kabul etmelerini ve desteklemelerini sağlamaktır.
Kaynak: ayhanaktar.com.tr